Innowacje pedagogiczne w szkole

Podstrony
 
Świat w moich oczach

Temat: Wycofac religie ze szkol...religia do kosciola !!!!!!!!!!!
Jeżeli o karteczki chodzi, to moze wygląda to na jakąś deklarację światopoglądową. Problem polega na tym , że szkoła przejmuje odpowiedzialnosć za bezpieczeństwo ucznia w czasie lekcji, a co za tym idzie żaden nauczyciel ani nawet dyrektor nie może zwolnić nikogo z jakielkolwiek lekcji według własnego widzimisię, co iwecej żaden rozsądny człowiek tego nie zrobi, bo wie, że gdyby akurat w tym czasie dziecku coś się stało, to właśnie on będzie miec na głowie prokuratora.
Natomiast pomysł religii w szkołach raczej się nie sprawdził, stała się ona kolejną zwyczajną lekcją w dodoatku taką, którą nie nalezy się specjalnie przejmować, chybą, że trafi się katecheta z wyjątkową osobowością albo po prostu strasznie wredny, który trzyma całą klasę za mordę niczym Iwan Groźny. Ale jeżeli religia już w szkołach jest, to nie wiem, dlaczego niby katechci nie mimelliby uczestniczyc w radach pedagogicznych.
Poza tym to dość smutne, że w tak zwanym katolickim kraju tzw. katolicka wiekszośc ma dość blade pojęcie o podstawach swojej wiary, dlatego należałoby wprowadzić elementy wiedzy o religii uwzględniające nie tylko chrześcijaństwo ale i inne najważniejsze religie światowe w ramach innych przedmiotów, np. historii. Teraz jest zresztą przedmiot, który nazywa się wiedza o kulturze, ale trudno mi powiedzieć, co dokładnie obejmuje, ponieważ w szkolnictwie ciągle pojawiają się ostatnio jakieś innowacje, tak, że szczesliwy ten, kto nadąża za zmianami w przedmiocie, którego sam uczy. a uczniowie to w ogóle króliki doświadczalne i szczerez wspólczuję tym, którzy będą zdawać w tym roku nową maturę.
Źródło: forum.closterkeller.pl/viewtopic.php?t=1297



Temat: lekcje od 7:30

Ooo, to przy okazji się spytam Was bo widzę ze większość z Wejherowa jest, co myślicie na temat I LO w Wejherowie? Pod koniec roku przeprowadzam się z rodzinka do Wejherowa a córka liceum musi sobie wybrać i nie wiem czy upierać się nad gdyńskimi czy może lepiej niech blisko ma

Jeżeli ma szansę dostać się do III LO w Gdyni, to sprawa wydaje się bezdyskusyjna: poziom języków obcych, wzorce i innowacje edukacyjne, funkcja nauczyciel-mistrz - uczeń, poznanie ludzi z całego Trójmiasta (i nie tylko), z których każdy reprezentuje coś sobą, możliwości spełniania się, rozwijania zainteresowań, tyle wymagań, że studia wydają się pięcioletnim bezpłatnym urlopem ;p i wyćwiczenie w dojazdach. Poza tym blisko plaża... W której szkole na wagary się idzie na plażę - no chyba, że plastyk w Orłowie Kończyłem - polecam. Jeżeli córka jest wybitnie "ścisła", to VI LO w Gdyni. Poza tymi dwiema nie ma co w gdyńskie sie bawić (ewentualnie II LO). W innym wypadku zdecydowanie I LO w Wejherowie. Miałem okazję we wrześniu i w październiku odbywać praktykę pedagogiczną. Szkoła wielce przyzwoita, poziom satysfakcjonujący - jest z kim pogadać z punktu widzenia nauczyciela. Niewątpliwie korzyścią jest możliwość budowania sieci kontaktów na miejscu i większe związki z miastem, więcej wolnego czasu.
Źródło: forum.wejher.com/viewtopic.php?t=4544


Temat: II LO w Prudniku Klasa Mundurowa z Elementami Prawa
w Oleśnie:

KLASA MUNDUROWA
Jest to 3-letnie Liceum Ogólnokształcące z rozszerzoną wiedzą o społeczeństwie, językiem obcym i informatyką oraz poszerzone o innowację pedagogiczną „Podstawy wiedzy o służbach mundurowych”. Adresowane jest do tegorocznych gimnazjalistów, którzy w przyszłości chcą związać swoje życie zawodowe ze służbą wojskową, pracą w: Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej, Służbie Więziennej, firmach ochrony osób i mienia oraz w służbach detektywistycznych.
Ucząc się w tym typie szkoły możesz liczyć na:
- właściwe przygotowanie do podjęcia studiów na wszystkich kierunkach w uczelniach cywilnych i służb mundurowych,
- uzyskanie wysokiej sprawności fizycznej (podczas realizacji zajęć z przysposobienia obronnego będą wprowadzone elementy musztry)
- możliwość zdobycia certyfikatów i dodatkowych umiejętności (kurs pierwszej pomocy, kurs na kartę pływacką, kurs samoobrony, szkolenie strzeleckie, Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych ECDL-Core, ECDL–Advanced, ECDL e-Obywatel, ECDL-Webstarter),
- zdobycie umiejętności: pracy w zespole, łatwości podejmowania decyzji, kreatywnego działania, - radzenia sobie w sytuacjach trudnych i samodyscypliny.
Dodatkowo każdy uczeń obowiązkowo zaliczy 3-dniowy obóz szkoleniowy.
Uwaga!
Szkoła planuje umundurować wszystkich uczniów klasy I Liceum Ogólnokształcącego.



źródło: http://www.zseio.olesno.pl/profile.html
Źródło: wikad.nysa.info/viewtopic.php?t=9750


Temat: Zmiana reguł w trakcie gry?
Ta ustawa ma regulować (narzucać?) tryb studiów... Wszystkie kierunki (za wyjątkiem prawa i medycyny) mają być dwustopniowe (3+2)- taką informację podano w jednym z programów informacyjnych.
Jak zwykle ma to swoje plusy i minusy... Plusem byłaby możliwość kontynuowania studiów na pokrewnych kierunkach (nie wiem czy obecnie jest to takie proste...zresztą nie sądzę, by kawałek papieru zlikwidował istniejące przeszkody)...
Jednak wprowadzenie takiej innowacji wymaga poważnych zmian w siatkach zajęć (wspomniane wcześniej "upchnięcie" zajęć w systemie 3+2) - tak, by przedmioty się nie powtarzały...a jednocześnie, by uzyskanie tytułu licencjata dawało odpowiednie wykształcenie... (wiadomo,że w środku roku akademickiego jest to trudne...lub wręcz niemożliwe)
Kolejna sprawa...mam wrażenie, że obecnie licencjat umożliwia (jedynie) podjęcie dalszych studiów... system 3+2 jest "opłacalny" dla neofilologów, bo nabywają uprawnienia pedagogiczne (np.) i mogą z powodzeniem pracować w szkołach językowych...
Minus...kolejne opłaty...związane z obroną pracy licencjackiej, postępowaniem kwalifikacyjnym na MU... kiedyś jeszcze wiązało się to ze stratą stypendium (studenci I roku MU, nie przysługiwało stypendium naukowe - nawet jeżeli studia pierwszego stopnia kończyli na tym samym uniwersytecie, w tym roku się to zmieniło)
Zupełnym nieporozumieniem będzie wprowadzenie tego przepisu w tym roku akademickim...który będzie działał wstecz i obejmie nabór 2005/2006... jest to oszukiwanie studentów i wykonywanie (wątpliwej jakości) eksperymentów ich kosztem...
Szkoda też,że lekceważone jest zdanie środowiska akademickiego...

Źródło: filolog.katowice.pl/viewtopic.php?t=704


Temat: POCHWALILI NAS
Dziękuję mamie Kasi B. z grupy "Gumisie" za informację o artykule na stronie Centrum Metodycznego Poradni Psychologiczno Pedagogicznej w Warszawie, w którym to napisano kilka ciepłych słów pod naszym adresem. - cytuję:

Biuletyn Informacyjny CMPPP Nr 10(66)/ Grudzień 2009

„(...) bo ty nie chciałeś mnie słuchać i zatykałeś sobie uszy"
„chciałem posłuchać co mówi Pani, a ty mi przeszkadzałeś (...)"

Tak wyglądała rozmowa pomiędzy przedszkolakami w Przedszkolu nr 5 w Tychach na zajęciach „Żyrafie serduszka" prowadzonych przez Panią Hanię Kubicę zwaną powszechnie Panią Żyrafą. Jest ona autorką, koordynatorem i realizatorem programu mediacji rówieśniczych, realizowanego w tyskich szkołach. W tym przedszkolu natomiast uczy dzieci jak słuchać sercem i mówić jak żyrafa. Prowadzenie programu „Żyrafie serduszka" wiąże się z przygotowaniem rodziców przedszkolaków i wszystkich pracowników przedszkola, tak by ten rodzaj porozumiewania się oraz rozwiązywania konfliktów, stał się wspólny dla całej społeczności i był wzmacniany zarówno w domu jak i na wszystkich zajęciach. Chcę tą drogą pogratulować Pani Danucie Książek dyrektorowi przedszkola − wspaniałej inicjatywy podejmowanych i realizowanych przez to przedszkole działań.
Zapewne w całym kraju jest wiele cennych, ciekawych pomysłów, które warto jest pokazywać i udostępniać innym. Rok 2009 ogłoszony Rokiem Innowacji i Kreatywności zmierza ku końcowi. Oznacza to jednak zobowiązanie dla nas wszystkich − by innowacje i kreatywność zagościły już na stałe w polskiej edukacji.
Dyrektor CMPPP - Elżbieta Nerwińska
Źródło: forum.przedszkole5.tychy.pl/viewtopic.php?t=630


Temat: Innowacja
Droga Rodzino
Mam pytanie do Was wszystkich.
Czy to, co robimy w naszych szkołach w odniesieniu do osoby Patronki, te działania które stale podejmujemy...
Czy to można nazwać INNOWACJĄ?
Jest sporo stron, które mówią o tym, co jest, a co nie jest innowacją, ale jak Wy uważacie?
A może ktoś z Was wdrożył do swojej pracy jakieś innowacje pedagogiczne / z Patronką w tle? /
Źródło: rodzinajadwigiwawelskiej.pl/forum/viewtopic.php?t=154


Temat: innowacje pedagigiczne
Pani Lilu
W temacie innowacji pedagogicznych, mieliśmy tu już taki wątek. Pozwolę sobie przekopiować to, co napisałam wcześniej.
My zgłosiliśmy nasze projekty do Pomorskiego Kuratorium Oświaty i w roku szkolnym 2007/2008 realizujemy program pracy z Patronem Szkoły jako:
„Zajęcia edukacyjne związane z osobą Patronki Gimnazjum Nr 2 – Królową Jadwigą Andegaweńską”.
Są to zajęcia dla uczniów klas pierwszych / mają na celu zapoznanie pierwszaków z życiorysem patrona i wartościami, które się z osobą Królowej Jadwigi łączą /.
Są to również zajęcia po lekcjach, w trakcie zajeć Klubu Miłośników Królowej Jadwigi, konkursy literackie, plastyczne i wiedzy historycznej, projekt współpracy ze Szkołą Podstawową i Przedszkolem, szkolne uroczystości : Imieniny, Urodziny Jadwigi, Otrzęsiny dla klas pierwszych z pasowaniem przez Królową, Wybór Królowej na Nowy Rok szkolny, Święto Szkoły, autorskie warsztaty o życiu w czasach Królowej Jadwigi, wycieczki edukacyjne śladem patronki i oczywiście wpółpraca z Rodziną Szkół.
Halina z Inowrocławia radziła żeby włączyć także zajęcia wychowania patriotycznego z patronką w tle.
W załączniku wysyłam plan zajęć Klubu Miłośników Królowej, może się Wam przyda.
Niestety tylko do stycznia / w drugim śródroczu zajęcia prowadził inny nauczyciel i musiałabym dotrzeć do dziennika zajęć /
Proszę napisać z jakiej Pani jest szkoły i jak realizujecie zajęcia związane z Królową u Was.
Zapraszamy do wymiany doświadczeń i aktywności na naszym forum.
Pozdrawiam Lidka
Źródło: rodzinajadwigiwawelskiej.pl/forum/viewtopic.php?t=478


Temat: Klasy o profilu humanistycznym.
No kochani, macie troszkę błędne informacje na temat wpływu na rozkład godzin - największy wpływ na to mają oczywiście akty prawne. Jeśli zaś chodzi o wprowadzenie nowych przedmiotów to naprawdę intensywnie o tym myślimy. Problem, jednak tkwi nie w naszej opieszałości co do wprowadzenia tychże przedmiotów lecz w braku nauczycieli z odpowiednimi kwalifikacjami. Nie jest to jednak sprawa, z którą szkoła nie może sobie poradzić. W lutym przedstawimy informację na temat ewentualnych innowacji pedagogicznych. Dziękuję za trafne uwagi i proszę o jeszcze.
Źródło: forum.liceum.eu.org/viewtopic.php?t=17


Temat: Nowy Sącz - Lososina Dolna (EPNL)
Dzisiaj też chyba widziałem tego "bydlaka" nad Sączem ok 14.30 ale z dość daleka... Pierwotnie myślałem, że to nasi z KOSG, ale rozmiar mi trochę nie pasował.

Ale ja nie o tym chciałem ...

Dziś jak pewnie wiedzą wszyscy gimnazjaliści odbywały sie targi Szkół ponadgimnazjalnych. Otóż ciekawostką być może będzie dla niektórych iż w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Tęgoborzy jest/lub będzię od nowego roku (innowacja pedagogiczna) klasa lotnicza - mundurowa. Poza przygotowaniem do matury, będzie możliwość uzyskania podstawowych uprawnień (licencji) lotniczych. Zdobycie tych "papierków" nie jest obligatoryjne to raz, dwa uczeń (czyli de facto rodzic) ponosi część kosztów za kształcenie praktyczne.
Nie znam bliżej tej szkoły, nie wiem jaki tam poziom mają i na jakich zasadach ta klasa ma funkcjonować (czy też już działa) ale myślę, że jeśli ktoś się zainteresuje to znajdzie bliższe info na stronie szkoły, czy też w samej szkole.
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=3817


Temat: Bezprawnie wyrzucony ze szkoły publicznej

  Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty


Art. 41. 1. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:
1) zatwierdzanie planów pracy szkoły lub placówki po zaopiniowaniu przez radę szkoły lub placówki;
2) podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów;
3) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole lub placówce, po zaopiniowaniu ich projektów przez radę szkoły lub placówki;
4) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły lub placówki;
5) podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów.

2. Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:
1) organizację pracy szkoły lub placówki, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych;
2) projekt planu finansowego szkoły lub placówki;
3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;
4) propozycje dyrektora szkoły lub placówki w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Możesz się powołać na to, że decyzja nie była podjeta przez radę pedagogiczną ( jeżeli tak było ).
Źródło: forumprawne.org/showthread.php?t=33701


Temat: reorganizacja w SP
Za każdym razem jak widzę w TV relację z pikiety, okupowania przez rodziców wiejskiej szkoły to dziwię się tym ludziom. Przecież oni krzywdę robią swoim dzieciom. Zamiast zorganizować dobry dojazd do większej placówki oświatowej rękami i nogami bronią (pewnie podbuntowani też przez miejscową kadrę pedagogiczną) swoich wiejskich szkół. Niski poziom nauczania powoduje, że dziecko idąc później do miejskiej szkoły niesamowicie odstaje od dzieci miejskich. Ono już jest "spalone" na starcie. Te zdolne dadzą sobie radę. Te mniej zdolne pójdą w ślady rodziców.
Przykład. Moja koleżanka od lat jest nauczycielką w przedszkolu. W tym roku zmieniła pracę. Pracuje w przedszkolu wiejskim. Mówi, że nie dość, że dzieci nie dorównują tym miejskim, to jeszcze ma problemy z pozostałym personelem. Zwyczajnie krzywo na nią patrzą z powodu innowacji, nowości jakie chciałaby w tym przedszkolu, w swojej grupie wprowadzać.
Źródło: dervish.wsisiz.edu.pl/~sowinskg/Susz/showthread.php?t=1729


Temat: Mamy tytuł w końcu nowy, tamten zaćmił nasze głowy => Zdolne PM 2011, cz.16
Dot.: Mamy tytuł w końcu nowy, tamten zaćmił nasze głowy => Zdolne PM 2011, cz.16
  Cytat:
Napisane przez Stysik (Wiadomość 18913606) no :pala:

podtawowa ktora ja znam w sierpni swieci pustkami, tylko wozny, pracownicy administracyjni plus sprzataczki :brzydal: a nauczyl raz na miesiac przychodzi :brzydal:

---------- Dopisano o 15:37 ---------- Poprzedni post napisano o 15:35 ----------

wlasnie mi tz przekazal wiadomosc ze jego babcia umarla :( ta u ktorej bylismy ostatnio na 92 urodzinach :(
:( przykro mi
no ale jak to jest np.podstawówka w zespole szkół to tam już praca wre na całego bo np. nauczyciel ma kilka etatów i oprócz nauczania zintegrowanego uczy np. biologii w klasie 4
[QUOTE=lusesita23;18913548] Cytat:
Napisane przez mabi84 (Wiadomość 18913419) ahaaa:-)
no i powiedzcie mi czy ja nie mam pecha?:brzydal: jak nauczyciele to już cały sierpień w szkole siedzą i wszystko opracowują, ustalaja program, podręczniki, są rady pedagogiczne itd.

a ja odwaliłam "mielone"... z kaszy gryczanej:D[/QUOTE]
:cojest:

no masz pecha, jak nie wiem:( :cmok:
wiecie jakie dobre:D to innowacja u mnie w kuchni:D
Źródło: wizaz.pl/forum/showthread.php?t=424386




 
Copyright 2006 MySite. Designed by Web Page Templates